Europa mój dom - 2022

Ogólnopolski

Projekt Edukacyjny

„Europa mój dom”

Rok szkolny 2022/2023

Nauczyciel realizujący program: Anna Szczepanik

Cele projektu:

  • Poznawanie poszczególnych krajów Europy pod względem geograficznym, historycznym, kulturowym i turystycznym.
  • Poznanie dziedzictwa cywilizacyjnego Europy.
  • Rozwijanie umiejętności pracy z mapą.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy, pracy w grupie oraz komunikacji.
  • Rozwijanie umiejętności prawidłowego i skutecznego wykorzystania technologii informacyjno - komunikacyjnych.
  • Rozwijanie aktywności twórczej, kreatywności, ciekawości świata i ciekawości poznawczej.
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w językach obcych nowożytnych.

Regulamin projektu:

  • Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Europa mój dom” zakłada dobrowolną współpracę i wymianę doświadczeń między nauczycielami różnych placówek edukacyjnych.
  • Udział w projekcie jest bezpłatny.
  • Projekt dedykowany jest głównie do szkół podstawowych oraz przedszkoli, może być realizowany również w świetlicach wiejskich oraz miejskich, świetlicach szkolnych, domach kultury i wszelkich placówkach edukacyjno - wychowawczych.
  • Nauczyciel przed rozpoczęciem realizacji projektu zobowiązany jest do uzyskania od rodzica/opiekuna zgody na udział dziecka w projekcie i na publikację wizerunku dzieci. Zgoda stanowi załącznik do dokumentacji nauczyciela dotyczącej realizacji tego projektu.
  • Projekt realizowany będzie od 15 września 2022 do 31 maja 2023 r.
  • Warunkiem realizacji projektu jest wykonanie co najmniej 7 zadań z 10.  
  • Każde z zadań to inny z krajów Europy. Za każdym razem obowiązkowe jest przedstawienie symboli narodowych danego kraju (flaga, hymn, godło) oraz stolicy i języka urzędowego, w którym uczniowie uczą się następujących zwrotów: „dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam, nazywam się…. Jestem z Polski”. Słowniczki będą publikowane w formie postów i plików do pobrania w dedykowanej grupie projektowej. Z pozostałych propozycji nauczyciel wybiera dowolnie przynajmniej dwa, zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami. Podane zagadnienia stanowią inspirację, nauczyciel może dodać swoje pomysły na poznanie danego kraju.
  • Wykonane zadania prezentujemy na grupie projektowej w formie krótkiej relacji z fotografiami (głównie efektów prac, aktywności, wytworów uczniów). Każdy nauczyciel zobowiązany jest do zaprezentowania każdego z 7 realizowanych przez siebie zadań.
  • Uczniowie otrzymują „Paszporty Europejczyka” (w wersji elektronicznej do wydruku przez nauczyciela), w których odnotowują swój udział w projekcie.
  • Po zakończeniu projektu uczestnicy zostaną poproszeni o wypełnienie krótkiej ankiety końcowej służącej ewaluacji projektu.
  • Nauczyciele, którzy zrealizują zadania i umieszczą relacje z nich w grupie projektowej otrzymają certyfikat uczestnictwa oraz dyplomy gratulacyjne na zakończenie projektu (w formie elektronicznej).

REALIZACJA PROJEKTU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. KAZIMIERZA GÓRSKIEGO W LEJKOWIE – FOTORELACJA

Europa mój dom
Europa mój dom
Europa mój dom
Europa mój dom
Europa mój dom
Europa mój dom
Europa mój dom
Europa mój dom
Europa mój dom
Europa mój dom
Baśnie Andersa
Baśnie Andersa
Disney
Disney
Lego
Lego
Legoland
Legoland
moda francuzka
moda francuzka
Rower - Duński środek transportu
Rower - Duński środek transportu
Taniec Kankan
Taniec Kankan

-----

Niemcy - auta
Niemcy - auta
Niemcy - mistrzowie w pieczeniu chleba
Niemcy - mistrzowie w pieczeniu chleba
Niemcy - symbole narodowe
Niemcy - symbole narodowe
Niemcy - zwroty
Niemcy - zwroty