„Chmura wyrazowa i wypoczynkowa”

Realizacji Programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia i wychowania w celu podniesienia jakości pracy Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Górskiego w Lejkowie na lata 2017 – 2020

„Chmura wyrazowai wypoczynkowa” – prezentacja w wykonaniu uczniowskim

zawierająca treści o tematyce agresji i sposobach jej przeciwdziałania.

PNW/W(V/2)3.8

 W dniach 20 - 22 stycznia na lekcjach informatyki klas IV-VIII, w ramach realizacji zadania polegającego na poprawie komunikacji i funkcjonowania w grupie, przeprowadziłem lekcję w oparciu o chmurę wyrazową dotyczącą tematu agresji i sposobach jej przeciwdziałania we współczesnym świecie.

Głównym założeniem przeprowadzonych lekcji było rozpoznanie i zapobieganie agresji wśród uczniów. Uczniowie kształtowali w sobie umiejętność dostrzegania negatywnych uczuć skierowanych zarówno do nich samych jak i tych wypływających od nich w kierunku otaczającego świata.

Na wybranych zajęciach, uczniowie tworzyli chmury wyrazowe na komputerach stacjonarnych, przy pomocy aplikacji WordClouds.

Zadaniem uczestników lekcji w pierwszej kolejności było stworzenie listy słów dotykającej tematu agresji, przy wykorzystaniu dostępnych słowników bliskoznacznych, synonimów i wszelkich dostępnych materiałów w internecie. Następnie wykorzystując zebrane słowa mieli za zadanie stworzyć chmurę wyrazową.

Dzięki wykorzystaniu tych narzędzi uczniowie wyzwalali kreatywność, ćwiczyli koncentrację uwagi oraz rozwijali zasób własnego słownictwa. Zdobywali nowe doświadczenie oraz doskonalili umiejętności komunikacyjne w grupie.

Najbardziej ciekawe i wyraziste w swoim przesłaniu prace zostały zaprezentowane w świetlicy szkolnej.

Prowadzący: Daniel Wers