Już od 10 lat nasza szkoła uczestniczy w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym „Moje miasto bez elektrośmieci”, którego celem jest szeroko rozumiana edukacja społeczeństwa w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym („ZSEE”). W ramach programu powołany został Fundusz Oświatowy, z którego placówka otrzymuje pomoce dydaktyczne w zamian za przekazany zużyty sprzęt.
Przez cały rok w wyznaczonym miejscu na terenie naszej szkoły można przywozić zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: wielkogabarytowy sprzęt składamy przy kotłowni, a mało do specjalnego pojemnika na piętrze szkoły.
Rodzaje sprzętu podlegające zbiórce, to:
- Sprzęt RTV (np. telewizory, monitory sprzęt hi-fi, radia itp.)
- Sprzęt AGD (np. lodówki, zamrażarki, tostery, odkurzacze, itp.)
- Sprzęt komputerowy (np. drukarki, komputery, itp.)
- Narzędzia elektryczne (np. wiertarki)
- Zużyte baterie, telefony.
Dwa razy w ciągu roku – jesienią i wiosną- organizujemy odbiór elektrośmieci przez wyspecjalizowane zakłady.
Szkolny koordynator zbiórki, Krystyna Filonowicz – Kuszmar.