• slajd2
  • slajd3

Wszystkich odwiedzających serdecznie witamy na naszej stronie.

RPO Matematyka drogą eksperymentów

logo_gora2.jpg

Zajęcia z matematyki drogą eksperymentu  dla  uczniów klasy I         

„Mądre sówki”

Treści zajęć ujęte zostały w trzech działach:

I  Geometria dla najmłodszych
II  Matematyka na co dzień
III Magiczna matematyka 

I  Geometria dla najmłodszych
 Dziecko dobrze funkcjonuje w otoczeniu, w którym się czuje bezpieczne i gotowe do nowych wyzwań. Wszelkie przedmioty, zabawki, ubrania, okazy przyrody itp., z którymi obcuje mały uczeń, różnią się od siebie wieloma cechami: wielkością, długością, szerokością, wysokością, kształtem, ciężarem itd., i stanowią doskonały materiał do kształcenia pojęć z zakresu geometrii. Rozwijać i kształtować wyobraźnię przestrzenną poprzez precyzyjnie dobrane ćwiczenia, w których dziecko będzie miało okazję manipulowania różnymi przedmiotami, badania ich właściwości, eksperymentowania. Nauczyciel może rozwijać i kształtować intuicję geometryczną u dzieci poprzez stosowanie m.in.: 
A. Symetrii
B. Orientacji przestrzennej 
C. Komponowania różnego rodzaju wzorów, kompozycji z różnych figur geometrycznych
D. Umiejętności segregowania różnego rodzaju przedmiotów, rozpoznawania i badania ich właściwości
E. Umiejętności dokonywania pomiarów za pomocą różnych miar
F. Umiejętności konstruowania różnych budowli, figur i brył geometrycznych. 
G. Konstruowania brył geometrycznych według określonych schematów (doświadczenia, dotykanie, klejenie, wycinanie)
II  Matematyka na co dzień
  Matematyka nie jest oderwaną od życia nauką, jest wszędzie i odnosi się do rzeczy, które uczniowie wykonują każdego dnia.  Dzieci uczą się szybciej, gdy mogą połączyć pojęcia matematyczne z własnymi doświadczeniami, takimi jak przygotowywanie posiłków, robienie zakupów, pomoc w porządkach domowych.
III  Magiczna matematyka
  Kształtowanie/doskonalenie umiejętności: 
– liczenia i rachowania,                                              
– przewidywania i logicznego myślenia, 
– odgadywania reguł, 
– kodowania i dekodowania, 
– rozwiązywania, przekształcania i układania zadań.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas IV – VI
Cele główne programu 
1. Uzupełnienie braków w wiadomościach z matematyki.
2. Kształtowanie umiejętności stosowania matematyki w praktyce.
Cele ogólne: 
    • przełamanie strachu przed matematyką i przywrócenie wiary we własne siły,
    • ukazanie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych, 
    • ugruntowanie wiedzy zdobytej ma lekcjach matematyki, 
    • uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych, 
    • wyrobienie poczucia własnej wartości,
    • rozwijanie logicznego myślenia i formułowania wniosków, 
    • przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej w życiu codziennym,
    • wyrabianie nawyku sprawdzania otrzymanych odpowiedzi korygowanie błędów rozwijanie
    • umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem. 
Cele  edukacyjne: 
    •  wykonywanie prostych działań pamięciowych na liczbach naturalnych,   całkowitych i ułamkach;
    • stosowanie algorytmów działań pisemnych i zastosowanie ich w sytuacjach   praktycznych;
    • interpretowanie informacji tekstowych, liczbowych i graficznych;
    • rozumienie podstawowych pojęć i terminów matematycznych; 
    • prawidłowe zapisywanie wyników i odpowiedzi;
    • dobieranie odpowiednich modeli matematycznych do prostych sytuacji 
    • stosowanie poznanych wzorów i zależności; 
    • przetwarzanie tekstu zadania na działania arytmetyczne 
    • ustalanie kolejności czynności w celu rozwiązania zadania;
    • wyciąganie wniosków z informacji podanych w różnej postaci; 
    • wzmacnianie najmniejszych nawet sukcesów i motywowanie do pokonywania trudności. 
 Procedury osiągania celów
1. Stosowanie różnorodnych metod: 
    •  metody problemowe: rozwiązanie problemu w oparciu o tekst matematyczny;
    • metody aktywizujące: gry dydaktyczne, konstruowanie gier planszowych, burza mózgów, metoda projektów;
    •  metody podające: wykład, objaśnienie , opis, opowiadanie, pogadanka, odpowiadanie na pytania uczniów; 
    • metody praktyczne: ważenie, odmierzanie, posługiwanie się kalendarzem, itp. 
    •  metody programowane: wykorzystanie edukacyjnych programów komputerowych.
2. Stosowanie różnych form pracy:
    •indywidualna,
    • grupowa,
    •zespołowa.
3. Stosowanie różnorodnych środków dydaktycznych:
    • prezentacje multimedialne;
    •modele figur płaskich i przestrzennych; 
    • gry matematyczne;
    • miary, wagi, zegary, kalendarze, itp. 
    • zbiory zadań;   
    • karty pracy.
         prowadząca:  Krystyna Filonowicz-Kuszmar

Zaproszenie_B.png

Solidarni z Ukrainą

program dla szkoł KOWR

golden5

Lepsza Szkola

 

Caritas

 

folder OK

 

CMI

Projekt Pomorze Zachodnie

Polski Komitet Olimpijski

Szkoła ucząca się

AWF

Laboratorium Przyszłości

Europa mój Dom

Projekt Zabawa Sztuką

UNICEF

Dzwonki

1. 800  -  845
2. 855  -  940
3.   950  -  1035
4. 1050  -  1135
5. 1150  -  1235
6. 1245  -  1330
7. 1335  -  1420
8. 1425  -  1510

Dowozy/Odwozy 

2022/2023

autobus